Výměna xenonové výbojky na BMW E39 r.v.2001
Při jedné z cest do práce přestalo svítit potkávací světlo. Předpokládal jsem, že odešla xenonová výbojka.
Před garáží jsem se poprvé pustil do demontáže špatné výbojky.
Pootočením jsem demontoval patici od vysokonapěťového zdroje ( kabel je docela krátký),
vyndal jsem gumovou manžetu, a byl jsem u výbojky. Po pootočení zajišťovacího kroužku ( šlo to hodně těžko), jsem výbojku dostal ven.
Původní výbojka je od výrobce PHILIPS D2S 35W barva izolace hnědá, to odpovídá dle dohledaných podkladů barvě světla 4300K-všechny originální xenony.
Ostatní barvy světla pro informaci jsou uvedeny zde:
Barva světla Světelný tok Barva izolace Popis
3000K 2900lm žlutá žlutá barva světla, většina
automobilových žárovek, výborná viditelnost
hlavně za špatného počasí
4300K 3200lm hnědá bílá barva světla, VŠECHNY originální xenony,
výborná viditelnost za každého počasí
6000K 2800lm bílá bílo-modrá barva světla, zhoršená viditelnost
za špatného počasí
8000K 2500lm modrá modrá barva světla, malá viditelnost za
špatného počasí, vhodné pro efekt
10000K 2300lm růžová tmavě modrá barva světla, velmi malá
viditelnost za špatného počasí
12000K 2100lm růžová modro-fialová barva světla, velmi
malá viditelnost za každého počasí
Koupil jsem novou výbojku od výrobce GE (neměli PHILIPS) a namontoval. Při rozsvícení byl patrný drobný rozdíl mezi původní a novou výbojkou ( měnil jsem pouze jednu stranu). Po hledání informací na internetu to přisuzuji životnosti výbojek, proto je doporučeno měnit obě současně.
Doporučený interval pro výměnu výbojek je 1500h provozu.
Při montáži těsnicí gumové manžety (musí se trochu zatlačit pro nasunutí na světlo) praskl plastový kloubový držák ve světle.
r.v.96-00 r.v. 00-03
Takže jeden z dalších článků bude o tom jak měním tento držák. V případě, že víte jak na to, dejte vědět.